Gdy skrzynka Gmail nie wysyła wiadomości z IMO

Gmail stosuje dodatkowe zabezpieczenia, które w praktyce utrudniają korzystanie z poczty w zewnętrznych aplikacjach takich jak IMO, jednocześnie blokując funkcję wysłania ofert do klienta.

W celu pozbycia się tego problemu należy przeprowadzić następujące czynności:
1. Zalogować się w przeglądarce do swojej skrzynki Gmail
2. Wkleić w nowej karcie przeglądarki poniższy link:
https://accounts.google.com/DisplayUnlockCaptcha

Pomoc_IMOWEBSITE/instrukcja_gmail.png

3. Przyciskiem ‘Dalej’ potwierdzić wprowadzane zmiany (po potwierdzeniu można zamnkąć kartę ze stroną).

4. Powrócić do widoku poczty Gmail i kliknąć w ikonkę z inicjałem poczty w prawym górnym rogu widoku poczty (ew. zdjęcie, które wcześniej ustawiliśmy jako profil dla konta Gmail)

5. W wyświetlonym oknie należy kliknąć opcję ‘Moje konto’

Pomoc_IMOWEBSITE/instrukcja_gmail1.png

6. W wyświetlonym oknie w zakładce ‘Logowanie i bezpieczeństwo’ po lewej stronie należy wejść w opcję ‘Połączone aplikacje i witryny’

Pomoc_IMOWEBSITE/instrukcja_gmail2.png

7. W widoku ustawień połączonych aplikacji i witryn należy przejść do ostatniej opcji: ‘Zezwalaj na mniej bezpieczne aplikacje’ i przełączyć to ustawienie na ‘WŁĄCZONE’

Pomoc_IMOWEBSITE/instrukcja_gmail4.png

8. Po wprowadzeniu zmian powinniśmy otrzymać powiadomienie, jednak nic więcej nie trzeba potwierdzać, poczta Gmail powinna już działać w IMO.

 

Aplikacja mobilna dla pośredników nieruchomości